Først til at få sat lyseblå huer på hovedet

Andrea Degn Christophersen er årets første HF-elev på Roskilde Gymnasium og blev lykønsket af rektor Henrik Nevers.

Andrea Degn Christophersen er årets første HF-elev på Roskilde Gymnasium og blev lykønsket af rektor Henrik Nevers.

Foto: Roskilde Gymnasium

Tirsdag formiddag kunne Andrea Degn Christophersen som den første HF-elev på Roskilde Gymnasium få den lyseblå studenterhue på hovedet.

Hun har gået på den toårige HF-Sundhed og har ved siden af undervisningen været en aktiv del af skolens musikliv. 

Andrea Degn Christophersen har gået på talentforløbet præ-MGK, spillet koncerter og været med i gymnasiets musical begge år. I første HF spillede hun hovedrollen som Roxanne.

Planen er at tage nogle sabbatår, arbejde, rejse og bruge endnu mere tid på musikken.

- Jeg har også en del spillejobs, som jeg gerne vil fokusere mere på i de kommende år, fortæller hun.

Roskilde Gymnasium fik allerede sine første stx-studenter i sidste uge.

Andrea Degn Christophersen havde sidste år hovedrollen i Roskilde Gymnasiums musical
Andrea Degn Christophersen havde sidste år hovedrollen i Roskilde Gymnasiums musical "Roxanne". Foto: Roskilde Gymnasium

Kæmpe forskel

Tirsdag var også dagen, hvor Hf og VUC Roskilde-Køge kunne fejre sine første studenter.

På toårig hf var Jonas Halberg Rasmussen årets første student, og han blev ønsket tillykke med blomster af rektor Dorthe Ørngreen Lundqvist og vicerektor Sune Stick.

Jonas Halberg Rasmussen er årets første student på 2-årig hf på Hf og VUC Roskilde-Køge. Han blev ønsket tillykke af rektor Dorthe Ørngreen Lundqvist og vicerektor Sune Stick.
Jonas Halberg Rasmussen er årets første student på 2-årig hf på Hf og VUC Roskilde-Køge. Han blev ønsket tillykke af rektor Dorthe Ørngreen Lundqvist og vicerektor Sune Stick. Foto: Carina Leth

Marie-Louise Udsen-Lundstedt var årets første student på treårig hf for ordblinde og fik sat huen på af søster.

- Det gør en kæmpe forskel, at man har bedre tid til at læse hf i sit eget tempo, da det er over tre år. Vores lærere er virkelig søde, og de har stor forståelse og hjælper ekstra meget, hvis man siger, at noget er svært, siger hun og tilføjer:

Læs også

- Jeg har udviklet mig meget. Tidligere var jeg ikke vant til at række hånden op i undervisningen, fordi jeg var usikker, og jeg var bange for om det var forkert det jeg sagde. Men fordi vi alle i klassen er ordblinde, tør jeg godt række hånden op og fortælle.

Efter et sabbatår som lærervikar vil Marie-Louise Udsen-Lundstedt læse kunsthistorie.

Marie-Louise Udsen-Lundstedt blev den første student på 3-årig hf for ordblinde på Hf og VUC Roskilde-Køge og fik sat huen på af sin søster.
Marie-Louise Udsen-Lundstedt blev den første student på 3-årig hf for ordblinde på Hf og VUC Roskilde-Køge og fik sat huen på af sin søster. Foto: Carina Leth

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...