Tirsdag formiddag kunne Andrea Degn Christophersen som den første HF-elev på Roskilde Gymnasium få den lyseblå studenterhue på hovedet.
Hun har gået på den toårige HF-Sundhed og har ved siden af undervisningen været en aktiv del af skolens musikliv.
Andrea Degn Christophersen har gået på talentforløbet præ-MGK, spillet koncerter og været med i gymnasiets musical begge år. I første HF spillede hun hovedrollen som Roxanne.
Planen er at tage nogle sabbatår, arbejde, rejse og bruge endnu mere tid på musikken.
- Jeg har også en del spillejobs, som jeg gerne vil fokusere mere på i de kommende år, fortæller hun.
Roskilde Gymnasium fik allerede sine første stx-studenter i sidste uge.

Kæmpe forskel
Tirsdag var også dagen, hvor Hf og VUC Roskilde-Køge kunne fejre sine første studenter.
På toårig hf var Jonas Halberg Rasmussen årets første student, og han blev ønsket tillykke med blomster af rektor Dorthe Ørngreen Lundqvist og vicerektor Sune Stick.

Marie-Louise Udsen-Lundstedt var årets første student på treårig hf for ordblinde og fik sat huen på af søster.
- Det gør en kæmpe forskel, at man har bedre tid til at læse hf i sit eget tempo, da det er over tre år. Vores lærere er virkelig søde, og de har stor forståelse og hjælper ekstra meget, hvis man siger, at noget er svært, siger hun og tilføjer:
Læs også
- Jeg har udviklet mig meget. Tidligere var jeg ikke vant til at række hånden op i undervisningen, fordi jeg var usikker, og jeg var bange for om det var forkert det jeg sagde. Men fordi vi alle i klassen er ordblinde, tør jeg godt række hånden op og fortælle.
Efter et sabbatår som lærervikar vil Marie-Louise Udsen-Lundstedt læse kunsthistorie.
