Generelt
Vilkårene er opdateret d. 15. januar 2024 og er gældende for alle abonnementer tegnet hos Sjællandske Medier A/S, der er selskabet bag www.sn.dk samt dagbladene Sjællandske, NordvestNyt, Dagbladet og Frederiksborg Amts Avis. Nedenstående gælder for alle trykte, digitale og kombinationsabonnementer købt hos Sjællandske Medier A/S. Når du tegner et abonnement, accepterer du samtidig abonnementsvilkår og betingelser, som vi forudsætter, du har læst forud for købet.
Betaling og fornyelse
Et abonnement betales forud og fortsætter, medmindre andet er aftalt, indtil det opsiges telefonisk eller skriftligt ved henvendelse til Sjællandske Medier A/S’ kundeservice på 72 45 11 25 eller kundeservice@sn.dk. Abonnementsprisen fremgår af opkrævningen. Betaling skal ske senest på sidste rettidige indbetalingsdag. Ved udsendelse af påmindelse opkræves et administrationsgebyr på 100 kr.
Automatisk betaling med kreditkort og MobilePay
Ved køb af abonnement kan du vælge at betale med kreditkort eller oprette en betalingsaftale gennem MobilePay Subscriptions. Du giver samtidig tilladelse til, at betaling for nye abonnementsperioder automatisk bliver trukket på det kort, som du har benyttet ved oprettelsen af dit abonnement, eller via din betalingsaftale gennem MobilePay. Betalingen bliver trukket i forbindelse med opstart af den nye abonnementsperiode. Du er selv ansvarlig for, at kortoplysninger er valide ved påbegyndelsen af en ny abonnementsperiode. Hvis oplysningerne ikke længere er valide, kan du i stedet for tilmelde dig betaling via et andet kort. Hvis vi ikke modtager din betaling, bliver adgangen til dit abonnement lukket.
Opkrævning, indbetalingskort og Betalingsservice
Ved køb af print- eller kombinationsabonnement får du ved opstart af abonnementet tilsendt opkrævningen med post eller e-mail. Du skal selv foretage betalingen ved brug af det medfølgende indbetalingskort. Ved tilmelding til Betalingsservice benyttes Sjællandske Medier A/S’ PBS-nummer 00893765 og deb.grp.nr. 00248.
Ungdomsrabat
Som en særlig ordning til udeboende personer under 30 år tilbyder vi Digital Plus og Digital Premium til ungdomspris. Du skal ved henvendelse fra Sjællandske Mediers Kundeservice kunne fremsende dokumentation for, at du opfylder betingelserne. Udover den særlige rabat er nærværende vilkår og betingelser også gældende for abonnenter med ungdomsrabat.
Digital adgang
Adgang til låste abonnementsartikler, e-aviser og andre digitale tjenester kræver, at du er logget ind med et adgangsgivende abonnement. Som abonnent på den trykte avis har du digital adgang til abonnementsartikler og indhold på sn.dk, herunder e-avisen og arkiv. Hvis du ikke har tilknyttet din e-mailadresse og selvvalgte adgangskode på dit abonnement, bedes du kontakte Kundeservice for hjælp til oprettelse og adgang. Adgangen er personlig og giver adgang for én bruger på dine forskellige enheder. Adgangen må derfor ikke deles og bruges af personer uden for din private husstand. Sjællandske Medier A/S forbeholder sig ret til midlertidigt eller permanent at suspendere den digitale adgang ved misligholdelse af betingelserne. Dette kan ske med eller uden varsel og uden yderligere forpligtelser over for dig. Det er dit ansvar, at dine profiloplysninger er opdaterede, og at din adgangskode ikke deles med andre.
Avislevering og reklamation
Indenfor Sjællandske Mediers dækningsområde tilstræber vi at levere den fysiske avis med bud. Hvis det ikke er muligt, bliver avisen omdelt med post, hvor vi desværre ikke kan garantere daglig levering.
Som print-/avisabonnent på Frederiksborg Amts Avis og med bopæl i postområderne 2760-2765, 2840-2850, 2942-3670 eller 4050 er levering af Politiken inkluderet i dit abonnement. Udover nærværende almindelige abonnementsvilkår for den digitale version af Frederiksborg Amts Avis og sn.dk er det Politikens abonnementsvilkår, der er gældende for printudgaven af avisen. Henvendelser vedrørende abonnement med levering af både Frederiksborg Amts Avis og Politiken kan ske til Kundeservice på 48 24 41 00 eller abonnement@sn.dk.
Udeblivelse af avisen
Udebliver avisen, skal du kontakte kundeservice, der vil afdække, hvorvidt der er forsinkelsesmeldinger fra buddet/distributøren på din adresse. Manglende levering godtgøres ved at forlænge abonnementsperioden tilsvarende. Forsinkede aviser bliver ikke godtgjort. Reklamationen skal være os i hænde senest dagen efter udeblivelse.
Ferie og bero
Du kan flytte den fysiske avislevering til en midlertidig ferieadresse indenfor Sjællandske Mediers dækningsområde.
Alternativt anbefaler vi, at du sætter den fysiske avislevering i bero og tilgår (e-)avisen digitalt.
Kommunikationsvilkår
Du vil i nødvendigt omfang modtage elektroniske servicebeskeder (e-mail, sms og notifikationer) fra Sjællandske Medier A/S vedrørende tekniske problemer, betaling, levering, ændringer af abonnementsvilkår m.m. Derudover kan vi sende dig velkomstmails i forbindelse med dit køb, ligesom du kan få tilsendt tilbud om fordele og nye abonnementsformer, hvis du en dag stopper dit abonnement. Endvidere vil Sjællandske Medier A/S kunne kontakte dig via e-mails, telefonopkald, notifikationer og sms’er vedrørende redaktionelle historier og temaer, kundefordele, nye abonnementsmuligheder og tilbud på Sjællandske Medier A/S’ egne lignende produkter og ydelser som f.eks. Sjællands Åbningsdebat, Andespil, læserrejser og -arrangementer.
Afmelding
Du kan til enhver tid frabede dig at modtage kommunikation ved at afmelde i selve e-mailen eller sms’en. Du kan også kontakte kundeservice på 72 45 11 25 eller kundeservice@sn.dk med besked om afmelding, jf. markedsføringslovens regler herom.
Ændring af abonnementsbetingelser, kommunikationsvilkår og priser
Sjællandske Medier A/S forbeholder sig retten til at ændre de beskrevne abonnementsbetingelser og kommunikationsvilkår samt den til en hver tid gældende prisliste. Væsentlige ændringer vil dog altid blive varslet i dagbladene eller direkte til abonnenten. Prisstigninger kan bl.a. gennemføres som følge af almindelig inflation og markedsmæssig udvikling i priserne for de leverede ydelser samt i tilfælde af Sjællandske Medier A/S’ forøgede omkostninger eller behov for øget lønsomhed og indtjening. Link til gældende abonnementsvilkår fremgår af fakturaer, betalingspåmindelser m.v. og de gældende abonnementsbetingelser og og vilkår fremgår altid i sin fulde længde på https://www.sn.dk/kob-abonnement/abonnementsbetingelser/.
Fortrydelse
I henhold til forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret. Fristen regnes fra det tidspunkt, hvor abonnementet/den digitale adgang begynder. Ved alle typer abonnementer fratrækkes tilbagebetalingen det antal dage, som du har haft adgang til avisen – uanset om det er digital adgang eller levering af den trykte avis. For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du inden 14 dage kontakte kundeservice på 72 45 11 25 eller kundeservice@sn.dk.
Opsigelse
Abonnementer kan til enhver tid opsiges til udløb af den forudbetalte abonnementsperiode. Det kan gøres nemt og enkelt med ét klik i selvbetjeningen (‘Mit abonnement‘) på sn.dk.
For abonnementer med en aftaleperiode på mere end én måned er opsigelsesvarslet indeværende måned plus én måned med undtagelse af årsabonnement, hvor du kan opsige efter fem måneders abonnement med én måneds varsel til udgangen af en måned, jf. forbrugeraftaleloven. Opsigelsen skal meddeles til Sjællandske Medier A/S’ kundeservice. Står der ved abonnementsperiodens ophør et restbeløb på kontoen, kan der leveres aviser for beløbet. Restbeløbet kan også udbetales mod skriftlig anmodning. Der må forventes op til 14 dages ekspeditionstid, og der opkræves et ekspeditionsgebyr på 100 kr.