De sælger blomster, grøntsager, honning, kød og ost på byens centrale torv onsdag og lørdag året rundt. Lige bortset fra lørdag den 6. december, hvor kommunen har lejet torvet ud til et julemarked og forvist de faste stadeholdere til andre steder i byen. Nu har stadeholderne samlet underskrifter for at få lov til at være med.
Underskrifter støtter torvehandlerne
Stadeholdene på Stændertovet har ikke opgivet at blive del af julemarked.