Mette har været med fra starten: - Det er rigtig, rigtig ærgerligt, at det er slut på Musicon

Snart er det slut for det julemarked, hvor Mette Eriksen har solgt sine håndlavede figurer i årevis.

Fra første række har Mette Eriksen set, hvordan julemarkedet har udviklet sig over årene.

Fra første række har Mette Eriksen set, hvordan julemarkedet har udviklet sig over årene.

Foto: Thomas Olsen

Mette Eriksen har været med hele vejen. Fra den spæde start, midt i sidste årti, til årets store julemarked, der desværre bliver det sidste i den kreative bydel. Hvert år har hun haft sin stand på julemarkedet, hvor hun har solgt små nisser, engle og grise. Her kommer kunder fra tidligere år af og til forbi, så de kan tilføje nogle af hendes nye figurer til samlingen derhjemme. Det har ført til mange hyggelige snakke, og derfor er hun ked af, at hendes stand på Musicon snart er fortid.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...