Miljøforening frygter fremtidigt CO2-lager under jorden

CO2-lagring i Kalundborg Kommune bekymrer miljøforening i Havnsø.

Rikke Volf, formand for Miljøforeningen Havnsø- Føllenslev, mener ikke, at fangst og lagring af CO2 er en afgørende teknologi i den grønne omstilling.

Rikke Volf, formand for Miljøforeningen Havnsø- Føllenslev, mener ikke, at fangst og lagring af CO2 er en afgørende teknologi i den grønne omstilling.

Foto: Thomas Olsen

Op mod 200 millioner tons. Så meget CO2 vurderer Ørsted og Equinor, at der samlet set ville kunne blive lagret i undergrunden i Kalundborg Kommune. Et af de steder, hvor der i løbet af de næste fire år skal undersøges, om det er muligt at lagre CO2 i undergrunden, er i Havnsø. Det bekymrer formand for Miljøforeningen Havnsø-Føllenslev. 

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...