Det var Odsherreds turistchef Claus Rex, VisitOdsherred, der pegede på Anneberg Kulturpark i Nykøbing Sjælland som én af flere muligheder, da produktionsselskabet BLU henvendte sig i reseach-fasen til dating-programmet “Kærlighed hvor kragerne vender” på TV 2 Play.
Han er glad for den positive markedsføring af kulturparken og Odsherred.
Men han er træt af den – efter hans mening – fordomsfulde titel “Kærlighed hvor kragerne vender”.
Et udtryk, der henviser til et fjernt og øde sted, set fra storbyen. En stereotyp opfattelse, som turistchefen dagligt kæmper imod.
– Der er lige den lille del af fortællingen, som vi er lidt trætte af, og som vi godt ville have undværet.
– Det er selvfølgelig sjovt ment at bruge den gamle betegnelse for et sted, hvor man ikke kan komme længere ud. Men det er jo præcis det, vi er i fuld gang med at afmontere. Så jeg er lidt loren ved det, siger Claus Rex.
– Men det er jo dilemma-fyldt, fordi det jo samtidig er godt, at Anneberg Kulturpark får lov til at præsentere sig rigtigt flot i en positiv ramme-historie, hvor unge forsøger at finde kærligheden.
– Og Odsherred præsenteres som et område med store herlighedsværdier. Det er netop det budskab, vi gerne vil have udbredt, siger turistchefen.