Turistchef træt af fordom: Odsherred er ikke et fjernt og øde sted

TV 2 Play har i sæson fire af den aktuelle dating-serie “Kærlighed hvor kragerne vender” besøgt Anneberg Kulturpark i Odsherred. Turistchef Claus Rex er glad for den positive markedsføring men træt af den – efter hans mening – fordomsfulde titel.

Odsherreds turistchef Claus Rex. Foto: Torben Andersen

Det var Odsherreds turistchef Claus Rex, VisitOdsherred, der pegede på Anneberg Kulturpark i Nykøbing Sjælland som én af flere muligheder, da produktionsselskabet BLU henvendte sig i reseach-fasen til dating-programmet “Kærlighed hvor kragerne vender” på TV 2 Play.

Han er glad for den positive markedsføring af kulturparken og Odsherred.

Men han er træt af den – efter hans mening – fordomsfulde titel “Kærlighed hvor kragerne vender”.

Et udtryk, der henviser til et fjernt og øde sted, set fra storbyen. En stereotyp opfattelse, som turistchefen dagligt kæmper imod.

– Der er lige den lille del af fortællingen, som vi er lidt trætte af, og som vi godt ville have undværet.

– Det er selvfølgelig sjovt ment at bruge den gamle betegnelse for et sted, hvor man ikke kan komme længere ud. Men det er jo præcis det, vi er i fuld gang med at afmontere. Så jeg er lidt loren ved det, siger Claus Rex.

– Men det er jo dilemma-fyldt, fordi det jo samtidig er godt, at Anneberg Kulturpark får lov til at præsentere sig rigtigt flot i en positiv ramme-historie, hvor unge forsøger at finde kærligheden.

– Og Odsherred præsenteres som et område med store herlighedsværdier. Det er netop det budskab, vi gerne vil have udbredt, siger turistchefen.