Succes handler om at lytte til gæsterne

Det er 70.000 gæster siden, at Morten Grunk Jensen i 2010 startede Grunk Event. Et eventbureau, der har specialiseret sig i firmajulefrokoster. Målet i virksomhedens 2020-plan, hvor bureauet satser på at nå 20.000 julefrokostgæster på en sæson, regner Grunk Event med at nå allerede til næste år.

Hemmeligheden er, ud over traditionel julefrokost med klassisk dansk julemad og populære kunstnere på plakaten, en kontinuerlig justering i de enkelte arrangementer i forhold til gæsternes tilbagemeldinger.

- Vi har oplevet en generel vækst hvert år på mellem 20 og 25 procent. I 2015 havde vi omkring 11.500 kuverter. I år regner vi at have omkring 16.000. En stigning, vi regner med fortsætter, så længe vi kan tilbyde julefrokoster på anerkendte steder, der kan levere maden, siger iværksætter og ejer af Grunk Event, Morten Grunk Jensen.

Planlægningen af musikken til julens arrangementer starter i juni.

- Vi booker musikken allerede i juni. Vi har 50 grundmusikere, som ud over at spille selv også skal spille sammen med vores solister.

- Vores erfaring er, at fordi vi henvender os til en bred skare af medarbejdere, så kan vi ikke ramme alles smag 100 procent. Men vi har tre forskellige solister til hvert arrangement, som typisk spiller hitsene, derfor når vi faktisk bredt ud. Derudover har vi også dj's, der spiller. Så der er noget for enhver smag.

- Men vi oplever faktisk, at det ikke kun handler om hverken den enkelte solist eller musikken. Det handler om det samlede billede af hele festen, når virksomheder køber sig ind til et arrangement, siger Morten Grunk Jensen.

Læs hele artiklen gratis i ErhvervsAvisen Sjælland på http://www.e-pages.dk/erhvervsjaelland/293/