16 millioner vareprøver fra Frederikssund

Thomas Sunke er kåret som årets talent indenfor iværksætteri

Foto: Kaj Elgaard

IVÆRKSÆTTER Hvert år deler firmaet Sampling Service 16 millioner vareprøver ud. Det svarer til, at hver dansker i gennemsnit modtager en vareprøve tre gange om året fra firmaets piger. Mange af de 16 millioner produkter, har forinden været en tur omkring Frederikssund.

Her bor ejeren og stifteren af Sampling Service, Thomas Sunke. Han er netop blevet kåret som Årets talent indenfor iværksætteri af Berlingskes Nyhedsmagasin.

29-årige Thomas Sunke har på fem år skabt Danmarks største promotion-bureau. Virksomheden beskæftiger sig – foruden at dele vareprøver ud – med at arrangere events og produktlanceringer, tours og VIP arrangementer.

Frontkæmperne i Thomas Sunkes hær er 370 smukke, veluddannede piger – og 30 drenge. Men Thomas Sunke omtaler konsekvent staben som "pigerne". Alle har – eller er i gang med en uddannelse indenfor skønhed, kommunikation, handel eller medieverdenen. Og alle er over 21 år.

"Vi er i dag det eneste tilbageværende, landsdækkende promotion-bureau. De eneste, der kan klare at lancere et produkt på samme tid i 80 byer over hele landet, " fortæller Thomas Sunke. "Alle piger trænes til at give den gode oplevelse hver gang, de iklæder sig vores kunders uniformer, de bliver produkternes ansigt udadtil, og det forpligter…".

Han lægger også vægt på, at firmaet ofte er med i den kreative proces, hvor man finder ud af, hvordan kunden bedst muligt rammer den rette forbruger.

Hen over sommeren 2005 fik mere end 1,2 mio forbrugere i Norden serveret en åbnet, iskold Coca Cola Light ved mere end 140 forskellige arrangementer og happenings over hele Norden. Alt koordineret af Sampling Service for de fire lande. Herudover kom 250.000 Nestea samme vej. I år er tallet endnu højere og kampagnerne er allerede i gang for Coca Cola i Norge og Sverige.

"Vi har lavet en kampagne, vi kalder for "mobil tørstehjælp", hvor pigerne kørte rundt på Segways og sikrer at forbrugere til f.eks. motionsløb, får slukket tørsten.

"Det handler ikke bare om at dele produkterne ud – det handler for os om at skabe den gode oplevelse hver gang," fortæller Thomas Sunke.

Han startede sit promotionfirma, efter han havde arbejdet på hos Chili Group og ofte skulle finde folk, der kunne tage sig af promotionopgaver. Ofte endte det med en løsning med for dyre modeller eller for unge gymnasiepiger, som ikke virkede troværdige i forhold til eventen, og det mente Thomas Sunke nok, at han kunne gøre billigere. Det blev starten på Sampling Service, som Thomas besluttede sig for at koncentrere sig om på fuld tid for fire år siden. Inden da blev kræfterne brugt på forskellige studier, bl.a. økonomi og musikvidenskab, ligesom Thomas Sunke i mange år har gjort sig som udøvende musiker på pianoet, herunder en hel del i lokalområdet.

Sampling Service servicerer for tiden store mærkevarefirmaer som L"Oréal, BMW/MINI, Rynkeby, Coca-Cola, Philips og Masterfoods, Delta Airlines samt mere end 30 andre af verdenens top 100 mærkevareprodukter. Firmaet beskæftiger hvad der svarer til 40 fuldtidsmedarbejdere.