9400 husstande var uden lys, da strømmen gik i Køge-området ved middagstid onsdag.
Nu forklarer Cerius, hvad der skete.
- Der var tale om en graveskade, altså en entreprenør, der havde gravet vores kabel over, oplyser Lasse Bjerre Sørensen, presseansvarlig for Cerius.
Strømafbrydelsen skete klokken 11.29. I første omgang lykkedes det for Cerius’ teknikere at lede strømmen uden om fejlen, så en del af kunderne kunne få strøm igen. Men der var stadig 3600 elkunder, der ikke havde strøm.
Klokken 12.20 havde alle kunder imidlertid strøm igen.
