Coop sælger overskudsstrøm fra koncernens solceller

Nicki Pagh Børgesen ses her med nogle af de solceller, som både skaffer strøm til Coop og ekstra strøm, som kan sælges videre på elbørsen Nord Pool.

Nicki Pagh Børgesen ses her med nogle af de solceller, som både skaffer strøm til Coop og ekstra strøm, som kan sælges videre på elbørsen Nord Pool.

Gennem en aftale med energi- og rådgivningskoncernen NRGi får dagligvarekoncernen Coop nu mulighed for at opnå en økonomisk gevinst på den vedvarende energi, som de ikke selv bruger. Coops aftale med NRGi indebærer, at de sælger deres overskudsproduktion fra solcelleanlæggene, der bliver anlagt over de næste par år.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...