Det gratis tilbud “Lær at tackle angst og depression” for unge i Brøndby Kommune har givet så gode resultater, at kommunen er klar med et nyt hold i maj.
Deltagerne, som er alle mellem 15 og 25 år og udfordret af psykisk sårbarhed, fortæller til kommunen, at de efter kurset er blevet bedre til at træffe beslutninger og nå ønskede mål. Desuden er de unge enige om, at de er blevet bedre til at håndtere symptomer på angst og depression.
- Vi kan se, at det har flyttet deltagerne at arbejde med deres individuelle problemstillinger fra gang til gang. De unge får rigtig meget ud af at møde andre i samme situation og så har det stor betydning, at instruktørerne selv har erfaring med angst og depression. Det giver en stor troværdighed, når de introducerer kursets emner, fortæller Ida Lohse, der er psykolog og koordinator på kurset mod angst og depression.