21-årig festivalgæst er død efter togpåkørsel ved Roskilde Festival

Roskilde Festival åbnede lørdag festivalområdet. 21-årig mandlig gæst har mistet livet efter en togpåkørsel.

Den 21-årige festivalgæst blev ramt af toget syd for festivalområdet.

Den 21-årige festivalgæst blev ramt af toget syd for festivalområdet.

Foto: Ea Lykke Schausen

En 21-årig mand har natten til søndag dansk tid mistet livet efter en togpåkørsel i forbindelse med Roskilde Festival.

Det oplyser vagtchef Boye Rasmussen fra Midt- og Vestsjællands Politi søndag morgen til Ritzau.

Politiet fik anmeldelsen klokken 01.14 om togpåkørslen efter et alarmopkald til 112.

- En ung mand er blevet ramt af et tog og er afgået ved døden.

- Det er sket ved Teglværksvej 1, som er ud for Roskilde Festival, siger Boye Rasmussen.

Den afdøde er ifølge vagtchefen en 21-årig festivalgæst fra Roskilde-området. De pårørende er underrettet.

Boye Rasmussen kan ikke svare på, om personen har været påvirket af alkohol i forbindelse med ulykken

- Det ved vi ikke noget om, siger vagtchefen.

Boye Rasmussen kan ikke fortælle, hvad der sker videre i sagen.

- Jeg vil ikke ind på, hvad vi har fundet eller samlet. Vi har fundet ud af, hvem personen er og underrettet forældrene, siger vagtchefen.

Politiet har forladt ulykkesstedet.

Roskilde Festival åbnede lørdag klokken 17.00 festivalområdet. Festivalen, der blandt andre har Gorillaz og The Cure på plakaten, slutter på lørdag i næste uge.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...