Nu har tidligere toppolitiker fået sin dom

Jens Hald var i en årrække en af de mest markante politiske profiler i Roskilde- og Lejre-området. Han sad i Roskilde Byråd, var borgmester i Lejre Kommune og medlem af Folketinget for Venstre. I dag er han direktør for Frederikssund Erhverv, hvor han som følge af sagen har været hjemsendt en periode.

Jens Hald var i en årrække en af de mest markante politiske profiler i Roskilde- og Lejre-området. Han sad i Roskilde Byråd, var borgmester i Lejre Kommune og medlem af Folketinget for Venstre. I dag er han direktør for Frederikssund Erhverv, hvor han som følge af sagen har været hjemsendt en periode.

Foto: Anne Lønstrup

Liveblog afsluttet.

Onsdag sad tidligere borgmester og folketingsmedlem, nuværende direktør for Frederikssund Erhverv, Jens Hald på anklagebænken ved Retten i Roskilde, tiltalt for grov vold mod sin ekskone.

Efter en dag med vidneforklaringer, dokumentation og godt en times votering afsagde retten onsdag eftermiddag dom i sagen.

Retten har frifundet ham for dele af tiltalen, men fundet ham skyldig i en episode på Holbækmotorvejen, hvor ekskonen blev sat ud af en bil under kørslen.

Han er idømt betinget fængsel, bøde og frakendelse af kørekort og har taget betænkningstid i forhold til eventuel anke.

Hermed er livebloggen fra Retten i Roskilde slut. Tak fordi du fulgte med.


Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...