Liveblog afsluttet.
Onsdag sad tidligere borgmester og folketingsmedlem, nuværende direktør for Frederikssund Erhverv, Jens Hald på anklagebænken ved Retten i Roskilde, tiltalt for grov vold mod sin ekskone.
Efter en dag med vidneforklaringer, dokumentation og godt en times votering afsagde retten onsdag eftermiddag dom i sagen.
Retten har frifundet ham for dele af tiltalen, men fundet ham skyldig i en episode på Holbækmotorvejen, hvor ekskonen blev sat ud af en bil under kørslen.
Han er idømt betinget fængsel, bøde og frakendelse af kørekort og har taget betænkningstid i forhold til eventuel anke.
Hermed er livebloggen fra Retten i Roskilde slut. Tak fordi du fulgte med.