Et mareridt udspillede sig for en mor, som lørdag eftermiddag klokken 13.34 tilkaldte politiet.
Hun stod ved bilen, som holdt på Københavnsvej, hvor hun havde smækket nøglerne inde, så hun ikke kunne få sit spædbarn i autostolen ud af den varme bil - på årets varmeste dag.
Politiet kom frem med en hundepatrulje og endte med at knuse ruden ind til bilen, så spædbarnet kunne komme ud.
Efterfølgende blev spædbarnet kølet ned med vand.
Det fremgår af døgnrapporten fra Midt- og Vestsjællands Politi.
Lørdag var temperaturen i Roskilde oppe omkring de 30 grader på årets varmeste dag.