Artiklen er opdateret med nye oplysninger:
'Status klokken 17.20:
Vi er i normal drift igen. Hvis du ikke har vand, skal du kontakte os som normalt. Der kommer ikke flere opdateringer nu', skriver Envafors på deres Facebook-side.
'Status klokken 16:
Vi har fundet bruddet, og arbejder på højtryk for at få det udbedret. Vi forventer, at folk vil have vand igen indenfor et par timer, og vi kommer i hvert fald med en opdatering igen klokken 18.
Det er stadig meget vigtigt, at man sparer på vandet, skriver Envafors på Facebook'.
Vandforsyningsselskabet Envafors melder søndag eftermiddag ud på Facebook, at de har et vandbrud i Slagelse som de ikke har lokaliseret, 'store dele af Slagelse er derfor uden vand eller mangler tryk. Vi beklager naturligvis' skriver selskabet, som også har en opfordring til borgerne.
'Hvis du ser steder, hvor der kunne ligne, at der muligvis er et vandbrud hører vi meget gerne fra dig - ring på 58362500'.
Ligeledes skriver selskabet følgende under driftsstatus på deres hjemmeside:
'Vi oplever i øjeblikket flere adresser, der er uden vand eller har lavt vandtryk i Slagelse.
Vi har et vandbrud, som vi er ved at lokalisere. Hvis man oplever, at der kommer vand op af jorden, må man meget gerne ringe til os på 58 36 25 00.
Tidshorisont er på nuværende tidspunkt ukendt.'
Envafors oplyser til Ritzau, at de ikke har fundet kilden til fejlen, men de kan konstatere, at de mister meget vand.
Samtidig får de mange henvendelser fra kunder, der ikke har vand i hanen eller har meget lavt vandtryk.
Problemet rammer både private hjem og virksomheder, men præcis hvor mange der er uden vand, vides ikke på nuværende tidspunkt.
Envafors har ikke nogen tidshorisont, da de ikke ved, hvad problemet skyldes.
Vandforsyningsselskabet står for 80 procent af vandforsyningen i Slagelse Kommune.