Bil kørte på togskinner i Roskilde

Det var en særdeles fuld brite, som natten til lørdag kørte bil på togskinnerne. 

En varevogn spærrede natten til lørdag for togtrafikken ved Roskilde Station. Den havde kørt 3-400 meter på sporene.

En varevogn spærrede natten til lørdag for togtrafikken ved Roskilde Station. Den havde kørt 3-400 meter på sporene.

Foto: Britt Nielsen

Togtrafikken måtte standses, da en varevogn blev observeret holdende på togskinnerne lidt uden for Roskilde Station natten til lørdag.

- Bilisten har kørt inde i Roskilde by, hvor han er kommet ind på sporene og er kørt forbi Roskilde Station. Dæk og fælge på bilen er helt ødelagte, fortæller vagtchefen hos Midt- og Vestsjællands Politi, Henrik Olesen til Ritzau.

Det var personer, som stod på Roskilde Station, der kontaktede politiet klokken 1.54, efter at de havde set en bil køre rundt på skinnerne.

Efter ankomsten kunne politiet konstatere, at bilen holdt stille på togskinnerne, og at føreren havde forladt den engelsk indregistrerede varebil. Hvorefter politiet gik i gang med at få fjernet varevognen fra skinnerne.

Vagtchefen anslår, at manden kørte et sted mellem 300 og 400 meter på skinnerne, og både dæk og fælge var totalt ødelagte.

I bilen lå et pas, som tilhørte en engelsk statsborger. 

En hundepatrulje søgte i området og fandt frem til en 30-årig mand fra England, som var kraftigt spirituspåvirket og havde en mindre skade på sin hånd. Han blev taget med på skadestuen, hvor han også fik udtaget en blodprøve.

Den 30-årige englænder blev sat til afrusning i detentionen og løsladt næste eftermiddag. Nu afventer resultatet af blodprøven, hvorefter han kan forvente at høre mere i sagen.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...