Togbusser kører fortsat på Lokaltogs strækninger i Nordsjælland over weekenden.
Det bekræfter Movia, som varetager bus- og lokalbanedrift, over for Ritzau.
Planer for togbusserne kan findes på Rejseplanen eller lokaltog.dk.
En kollektiv sygemelding fra medarbejdere ved Lokaltog torsdag aften satte en stopper for togdriften.
Derfor blev der indsat togbusser fredag, og de kører videre lørdag og søndag.
Lokaltogs drift bliver tidligst genoptaget mandag på grund af en sygemelding fra samtlige medarbejdere i driftscentralen i Hillerød.
Ifølge TV 2 skyldes sygemeldingerne, at en medarbejder er blevet sigtet af politiet i forbindelse med en togulykke i april, hvor to tog kolliderede mellem Hillerød og Helsinge.
Nordsjællands Politi oplyste fredag, at to personer er sigtet i forbindelse med ulykken på Gribskovbanen den 23. april, men ville ikke oplyse, hvad de var sigtet for, eller om der var tale om togpersonale.
Sikkerhedschefen ved Lokaltog oplyste dog til Sjællandske Nyheder, at en af de sigtede er en stationsbestyrer, som var på arbejde, da ulykken skete.
/ritzau/