Her er vejen til Europa for mestrene

HB Køges kvinder ved nu, hvem de skal møde for at komme i Champions League.

HB Køge Women vandt mesterskabet sidste weekend og holder nu ferie.

HB Køge Women vandt mesterskabet sidste weekend og holder nu ferie.

Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix

Efter torsdagens lodtrækning ligger det nu fast, hvordan de nykårede danmarksmestre fra HB Køge Women skal komme med i puljespillet i Champions League.

I første omgangs skal klubben vente på, at det puljespil med fire hold afsluttes.

Her spiller Pyunik Jerevan (Armenien), Glentoran FC (Nordirland), Riga FC (Letland) og Wrexham (Wales) mod hinanden. Vinderen efter de kampe skal så møde HB Køge Women i anden runde af kvalifikationen.

Vinderen over to kampe skal så møde vinderen af FC Gintra (Litauen) og Hearts FC (Skotland) om at komme ind blandt de store klubber i Europa.

HB Køge var igennem en lignende kval i efteråret, men endte med at tabe samlet til Glasgow.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...