Elevernes fravær i de lokale folkeskoler er stukket helt af siden coronaårene, og i 2024/25 var Køge Kommune en af de kommuner i landet, der havde det højest registrerede fravær. Det er lokalpolitikerne nu klar til at gøre noget ved med en særlig indsats.
Ny taskforce skal bremse markant stigning i elevernes fravær
- Det går ikke med skolefravær i dette omfang, fastslår Jan B. Larsen (V).