Ny taskforce skal bremse markant stigning i elevernes fravær

- Det går ikke med skolefravær i dette omfang, fastslår Jan B. Larsen (V).

- Det er jo ikke godt, at vi ligger nr. fem på sådan en liste, siger Jan B. Larsen (V).

- Det er jo ikke godt, at vi ligger nr. fem på sådan en liste, siger Jan B. Larsen (V).

Foto: Martin Rasmussen

Elevernes fravær i de lokale folkeskoler er stukket helt af siden coronaårene, og i 2024/25 var Køge Kommune en af de kommuner i landet, der havde det højest registrerede fravær. Det er lokalpolitikerne nu klar til at gøre noget ved med en særlig indsats.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...