Torsdag stoppede alle lokaltog i Nordsjælland med at køre. Stationsbestyrerne, der var vagtsat til at holde styr på driften henover weekenden, havde alle meldt sig syge. En stationsbestyrer var samme dag blevet sigtet for togulykken på Gribskovbanen i april. Det bekræfter sikkerhedschef Claus René Pedersson over for Sjællandske Nyheder. Men der er ikke tale om en kollektiv arbejdsnedlæggelse, siger han.
Sikkerhedschef om sigtelser efter togulykke: - Bliver nogen dømt, sætter det en helt ny standard for at være trafikleder
Politiet har sigtet to personer i sagen om togulykken på Gribskovbanen. En af dem var på arbejde som stationsbestyrer hos Lokaltog, da ulykken skete.