Efter kritik af solcelleplacering: - Der er ikke noget dårligt naboskab i det

Solceller tæt på kommunegrænsen har sat sindene i kog i nabokommunen.

Kommunens første solcelleanlæg er planlagt helt op ad nabokommunen. Nu forholder udvalgsformand sig til kritikken.

Kommunens første solcelleanlæg er planlagt helt op ad nabokommunen. Nu forholder udvalgsformand sig til kritikken.

Foto: Anne-Mette Rasmussen

Arbejdet med at planlægge Allerøds første solcelleanlæg er i fuld gang, og til efteråret bliver borgerne præsenteret for et lokalplanforslag. Anlægget kommer til at ligge helt op ad Hillerød Kommune, og det bliver fra den anden side af kommunegrænsen kaldt dårligt naboskab. Det afviser udvalgsformand, der dog anerkender bekymringen.  

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...