Børn går ikke i fritidsklub for bare at sidde og scrolle på mobiltelefonen. Det kan de fleste forældre, pædagoger - og børnene selv - blive enige om. Alligevel kan der være gode grunde til ikke at bandlyse telefonerne helt fra klubberne.
Børn risikerer at "sumpe ned" - derfor skal skærmlivet ikke ud af klubberne
Der er et formål med ikke at holde mobiltelefonere helt ude af fritidsklubberne.