Nu er det slut med omstridt burgerrestaurant - men hvad skal der ske med stedet?

Det seneste år fik restauranten påbud fra Fødevarestyrelsen og Arbejdstilsynet. 

Sådan så det ud under bordene på The Burger Concept i Ballerup.

Sådan så det ud under bordene på The Burger Concept i Ballerup.

Foto: Jesper Novak

I over fire år har The Burger Concept ligget i Ballerup Centeret. Men det er slut nu, for dørene til spisestedet er lukket permanent. Nu fortæller Ballerup Centeret, hvad der skal ske med lokationen.  

Den Korte Version
  • The Burger Concept i Ballerup Centret er lukket permanent efter fire års drift.
  • Restauranten har modtaget flere påbud fra fødevarestyrelsen og arbejdstilsynet.
  • Kunder har klaget over dårlig hygiejne i restauranten flere gange.
  • Lokationen er sat til salg, da ejerne tror, at en franchisetager kan drive stedet bedre.
  • Center Manager Lisbeth Dueholm bekræfter, at stedet endnu ikke er lejet ud.
Dette resumé er genereret af kunstig intelligens og kvalitetssikret af journalister.

Det seneste år har restauranten fået påbud fra både Fødevarestyrelsen og Arbejdstilsynet. De påbud kom på grund af uhygiejniske forhold i restaurantens køkken og farligt strøm ved en af spisestedets grille.

I årene The Burger Concept lå i Ballerup Centeret, har flere kunder også beskrevet en dårlig hygiejne i spisestedet, hvor en gæst blandt andet har spottet medarbejdere sidde på køkkenbordet. 

The Burger Concept har ligget i Ballerup Centeret siden 2021, men nu er det slut.
The Burger Concept har ligget i Ballerup Centeret siden 2021, men nu er det slut. Foto: Robert Hendel

Så da spisestedet i starten af året blev sat til salg, spurgte Sjællandske Nyheder ind til, om salget havde noget med de forskellige sager at gøre. 

Det ønskede The Burger Concept ikke at svare på. I stedet bekræftede de, at de gamle ejere ikke længere ønskede at føre restauranten videre med dem bag roret:

- Den er sat til salg, så en franchisetager kan overtage den, da vi tror mere på, at de kan drive endnu bedre end vi kan, lød det dengang fra Simon Franck, der er den ene af ejerne bag burgerkæden, der ligger flere steder i landet.

Det skal der ske med stedet

Men sådan blev det ikke, for nu er stedet lukket en gang for alle.

Sjællandske Nyheder har spurgt Ballerup Centeret, hvad der skal ske med stedet, nu hvor burgerrestauranten er lukket. 

Til det fortæller Lisbeth Dueholm, der er Center Manager i Ballerup Centret, at der højst sandsynligt åbner et nyt spisested.

Hun vil dog ikke komme ind på, hvilket spisested, det drejer sig om, og hvornår det sker, da kontrakten endnu ikke er underskrevet.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...