Nu er byens nye genbrugsstation endelig åbnet

- Den nye genbrugsstation er en helt central investering i vores affalds- og klimaindsats, siger formand for Rødovre Affald og Genbrug Anette Rachlitz

- Den nye genbrugsstation er en helt central investering i vores affalds- og klimaindsats, siger formand for Rødovre Affald og Genbrug Anette Rachlitz

Foto: Per Dyrby

Søndag 1. marts besøgte borgere den nye genbrugsstation på Sandbækvej 7 i Rødovre til indvielsen. Deltagerne fik mulighed for at aflevere affald, deltage i aktiviteter og lære mere om sortering og genbrug.

Genbrugsstationen rummer nu en to-niveaus løsning, forbedret adgang og øget kapacitet. Kommunen har udvidet pladsen til både byttested og direkte genbrug, så borgerne lettere kan aflevere deres ting og materialer.

- Den nye genbrugsstation er en helt central investering i vores affalds- og klimaindsats. Den gør sorteringen mere overskuelig og skaber bedre muligheder for, at ressourcer bliver brugt igen i stedet for at gå tabt. Samtidig har vi glæden af at indvie et nyt genbrugshus og et lokale, som vores grønne ildsjæle kan benytte, siger formand for Rødovre Affald og Genbrug, Anette Rachlitz, i en pressemeddelelse.

Rødovre Kommune arbejder for at øge genanvendelsen fra 47 til 55 procent og på sigt 60-65 procent, så kommunen følger de nationale mål. Målet er også at flytte 500 tons storskrald fra forbrænding til genanvendelse, lyder det fra Rødovre Kommune.

Genbrugshuset havde sidste år 37.000 besøgende, og 165.000 effekter fik nyt liv. Den nye genbrugsstation skal bidrage til en større andel genanvendt affald i Rødovre.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...