Borgmester hejser Grønlands flag: -Vi hører sammen

Borgmester i Ringsted hejser Grønlands flag som symbol på solidaritet og fællesskab i en tid med storpolitisk usikkerhed.

Onsdag eftermiddag blafrer det røde og hvide flag over Rådhuset i Ringsted. Men det er ikke Dannebrog, der pryder stangen denne dag. I en tid præget af storpolitisk usikkerhed og debat om Rigsfællesskabets fremtid, har borgmester Andreas Karlsen truffet en beslutning om at sende et klart signal fra midten af Sjælland mod det høje nord. Det handler om solidaritet, fællesskab og en simpel gestus i en kompleks tid.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...