Onsdag formiddag er det ikke det røde og hvide flag, Dannebrog, der flager på rådhuset i Helsingør. Det grønlandske flag er kommet op og hænge, og det er der en helt særlig grund til.
Det grønlandske flag vajer på rådhuset: - Skæbnesvanger dag
Helsingør markerer historisk møde med Grønland og USA ved at hejse det grønlandske flag på rådhuset.