Ny bestyrelse for trængt energiselskab vil lukke dyrt biogasanlæg

Snertinge, Særslev, Føllenslev Energiselskab har længe været trængt på økonomien. Nu har en ny bestyrelse besluttet, at man vil lukke selskabets biogasanlæg i et forsøg på at skabe balance i selskabets økonomi.

Efter flere år med millionunderskud har det lokale energiselskab Snertinge, Særslev, Føllenslev Energiselskab fået ny bestyrelse på en ekstraordinær generalforsamling. En af den nye bestyrelses første beslutninger var at lukke selskabets biogasanlæg for at spare op mod en halv million kroner om året. Beslutningen træder i kraft fredag.

Efter flere år med millionunderskud har det lokale energiselskab Snertinge, Særslev, Føllenslev Energiselskab fået ny bestyrelse på en ekstraordinær generalforsamling. En af den nye bestyrelses første beslutninger var at lukke selskabets biogasanlæg for at spare op mod en halv million kroner om året. Beslutningen træder i kraft fredag.

Foto: Thomas Rye

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...