Efter otte års dødvande: Nyt flertal vil sætte fut i byggeplaner på central grund

Nyt politisk flertal i Køge vil give plads til udvikling af nyt supermarked og boliger centralt i byen.

- Vi kan konstatere, at det i mange år har lignet noget, der er løgn. Det kan vi ikke være bekendt, siger Anders Gøthe (LA) om det nye politiske flertals tilgang til det, der har været en gordisk knude i mange år.

- Vi kan konstatere, at det i mange år har lignet noget, der er løgn. Det kan vi ikke være bekendt, siger Anders Gøthe (LA) om det nye politiske flertals tilgang til det, der har været en gordisk knude i mange år.

Foto: Kasper Krupsdahl

Gennem mere end 10 år har det gamle posthus ved Jernstøbervænget stået som et tomt og trist monument over en tid, hvor tusindvis af breve skulle sorteres og omdeles, og hvor man betalte sine girokort på posthuset. Men nu er der udsigt til et projekt, der kan bane vej for både et supermarked og nye boliger på posthusgrunden, når et nyt politisk flertal inden længe rykker ind på rådhuset.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...