Støtteforening for Hospice: Vi takker for opbakningen

Støtteforeningen har opgivet planerne om et hospice i Glumsø og undersøger nu mulighederne i Næstved og Faxe, skriver Ann Hansen, formand for Støtteforeningen for Hospice Sydsjælland.

Støtteforeningen har opgivet planerne om et hospice i Glumsø og undersøger nu mulighederne i Næstved og Faxe, skriver Ann Hansen, formand for Støtteforeningen for Hospice Sydsjælland.

Foto: Jens Wollesen

Som formand for Støtteforeningen for Hospice Sydsjælland vil jeg gerne kvittere for Mia Linda Møllers opbakning til et hospice i Næstved Kommune (læserbrev den 3.11). Hun har fuldstændig ret i, at lindrende behandling handler om værdighed – og vi oplever desværre en stor ulighed i regionen, når det gælder adgang til palliativ behandling. Derfor arbejder vi målrettet for, at det kommende hospice også får undervisningslokaler, så vi kan være med til at højne den lindrende behandling i hele området. Det gælder både dem, der ønsker at være hjemme, og dem med behov for mere specialiseret pleje.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...