Lillerødborger: - Byrådet kalder det udvikling. Jeg kalder det afvikling af Lillerøds sjæl, charme og særpræg

- Næstsidste bygning, som karakteriserer Lillerød Bymidte, er nu væk for evigt. Sådan indleder Anne Søndergaard sin nekrolog over Centerhallen, der blev revet ned i august.

- Næstsidste bygning, som karakteriserer Lillerød Bymidte, er nu væk for evigt. Sådan indleder Anne Søndergaard sin nekrolog over Centerhallen, der blev revet ned i august.

Foto: Kim Rasmussen

Næstsidste bygning, som karakteriserer Lillerød Bymidte, er nu væk for evigt. Centerhallen har stået i centrum af byen med sin karakteristiske rundbueform i over 70 år som et monument over initiativ, sammenhold og handlekraft i Lillerød. Der er nu kun biografen tilbage, som har sjæl og historie, og den vil fremover ligge som en lille bygning i skygge af og omgivet af store, nye og karakterløse bygninger. Udvikling kalder Byrådet det? Næh, det er afvikling af Lillerøds sjæl, charme og særpræg. Udvikling skal altid ske med respekt for det eksisterende, som også flere eksperter har udtalt i den aktuelle sag. Det, kan man ikke sige, er sket her.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...