Massefyringer på vej - men borgmester tror på et fortsat stærkt Novo i kommunen

Fremtiden ser fortsat lys ud for Novo Nordisk i Hillerød, mener borgmester.

Kirsten Jensen mener stadig, at fremtiden ser lys ud for Novo i Hillerød.

Kirsten Jensen mener stadig, at fremtiden ser lys ud for Novo i Hillerød.

Foto: Thomas Olsen

Medicinalgiganten Novo Nordisk meldte onsdag ud, at over 10 procent af virksomhedens stillinger bliver nedlagt i Danmark som en del af en kæmpe spareplan. I Hillerød er Novo i fuld gang med at udvide på sitet, hvor omkring 4.000 ansatte arbejder. Og borgmester Kirsten Jensen (S) har ovenpå udmeldingerne om fyringsrunden stadig stor tiltro til virksomhedens betydning for kommunen:

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...