Medicinalgiganten Novo Nordisk meldte onsdag ud, at over 10 procent af virksomhedens stillinger bliver nedlagt i Danmark som en del af en kæmpe spareplan. I Hillerød er Novo i fuld gang med at udvide på sitet, hvor omkring 4.000 ansatte arbejder. Og borgmester Kirsten Jensen (S) har ovenpå udmeldingerne om fyringsrunden stadig stor tiltro til virksomhedens betydning for kommunen:
Massefyringer på vej - men borgmester tror på et fortsat stærkt Novo i kommunen
Fremtiden ser fortsat lys ud for Novo Nordisk i Hillerød, mener borgmester.