Fredag aften klokken 21.30 modtog politiets vagtcentral en melding om, at en ung mand var kommet til skade i Kalundborg.
Den 16-årige cyklist havde cyklet ad Kystvejen. På et tidspunkt mistede drengen herredømmet over cyklen og væltede og slog sit hoved.
Han blev derfor fløjet med lægehelikopter til Rigshospitalet. Drengen er uden for livsfare.
Det oplyser Michael Rahn, der er vagtchef ved Midt- og Vestsjællands Politi til Sjællandske Nyheder lørdag formiddag.