Socialdemokrat: - For mennesker med kroniske lidelser er det personlige møde med den faste læge en livline

- Det er desværre i landdistrikterne, at udfordringerne er størst, skriver Felex Pedersen.

- Det er desværre i landdistrikterne, at udfordringerne er størst, skriver Felex Pedersen.

Foto: Privat

I en tid hvor sundhedsvæsenet står over for store forandringer, er det afgørende at fastholde og styrke den personlige relation mellem borger og praktiserende læge – især for de mange danskere, der lever med kroniske sygdomme. For patienter i kræftbehandling, efter blodpropper, hjerneblødninger eller med flere samtidige lidelser, er det ikke blot en fordel, men en nødvendighed at have en fast læge, som kender deres historie, forstår deres situation og kan følge dem gennem sygdommens op- og nedture.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...