ZBC fejrede sin allerførste dimission for 10. klasse: - Vi har alle lært meget

Uddannelseschef er meget tilfreds med, hvordan det første år med 10. klasser er gået.

Onsdag holdt ZBC Slagelse dimission for deres 10. klasser. Det var første gang, at arrangementet fandt sted.

Onsdag holdt ZBC Slagelse dimission for deres 10. klasser. Det var første gang, at arrangementet fandt sted.

Foto: ZBC Slagelse

Det medførte kritik fra mange sider og demonstrationer fra tidligere elever, da Slagelse sidste år nedlagde kommunens tidligere 10. klassestilbud, Xclass. I stedet åbnede nye 10. klasser i august op på ZBC i Slagelse. Onsdag tog uddannelsesinstitutionen så afsked med 180 elever, der som de første har gennemført det nye tilbud. Det gav samtidig anledning til at kigge tilbage på, hvordan det første år er gået.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...