Det medførte kritik fra mange sider og demonstrationer fra tidligere elever, da Slagelse sidste år nedlagde kommunens tidligere 10. klassestilbud, Xclass. I stedet åbnede nye 10. klasser i august op på ZBC i Slagelse. Onsdag tog uddannelsesinstitutionen så afsked med 180 elever, der som de første har gennemført det nye tilbud. Det gav samtidig anledning til at kigge tilbage på, hvordan det første år er gået.
ZBC fejrede sin allerførste dimission for 10. klasse: - Vi har alle lært meget
Uddannelseschef er meget tilfreds med, hvordan det første år med 10. klasser er gået.