Krav til nyt boligområde delte byrådet og Socialdemokratiet

Med en enkelt stemmes flertal vedtog byrådet at frafalde krav til Nordbyen i Ravnsborg Enge.

Der var endog meget stort fremmøde ved borgermødet om Ravnsborg Enge i maj 2024.

Der var endog meget stort fremmøde ved borgermødet om Ravnsborg Enge i maj 2024.

Foto: Anders Ole Olsen

Pragmatismen vandt, da lokalplanen for Nordbyen i Ravnsborg Enge tirsdag blev vedtaget i Køge Byråd. Stridens kerne var et spørgsmål om genbrug af regnvand og hvorvidt der skulle stilles krav til udvikleren om etablering af et anlæg til opsamling af regnvand fra tage til genbrug for wc-skyl og tøjvask eller ej.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...