Borgere har haft grumset og hvidt vand

Flere borgere i Kalundborg har oplevet hvidt eller grumset vand.

Flere borgere i Kalundborg har oplevet hvidt eller grumset vand.

Foto: Jens Wollesen

 Kalundborg Forsyning har i forbindelse med en mindre reparation haft lukket en transmissionsledning ned, oplyste man søndag til kunderne på sms og mail.

Det betød at borgere, der bliver forsynet fra Kalundborg Forsyning fra den 20. december og frem har kunne opleve, at deres vand kan synes hvidt eller grumset. 

Dette skyldes at der er i forbindelse med reparationen er kommet luft ind i transmissionsledningen.

- Det er ganske ufarligt og Kalundborg Forsyning understreger, at det ikke er forbundet nogen form for sundhedsfare, og at der ej heller er konstateret urenheder i vandet. Altså kan borgere, der modtager vand fra Kalundborg Forsyning roligt bruge vandet, som de plejer, skriver Kalundborg Forsyning.
Når luften er ude af systemet, vil vandet igen opleves klart.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...