Indvielse: Den store pantmaskine har været i gang i nogle dage, men fredag 18. februar er der officiel åbning hos Meny Østergade, hvor butikschef Brian Davidsen vil uddele et indkøbsnet/panttaske til de første 30 kunder.
Tomra pantautomaten har fået en plads ved indgangen, hvor kunderne i Meny Østergade hele tiden har kunnet aflevere deres pantflasker. En af de gamle maskiner er nedlagt til fordel for den nye maskine.
I den nye hurtigtællende Tomra maskine kommer man hele plastsække med over 100 plastflasker og dåser direkte ind i det store rum uden at røre ved panten.
Hele sække i automaten
– Men det er vigtigt, at det kun er plastflasker og dåser. De må ikke ligge sammen med andet affald, pointerer butikschef Brian Davidsen og fortsætter: - Så kunderne må meget gerne hjælpe med at passe godt på den geniale automat, smiler han.
Ved siden af Tomra modellen står stadig en af de velkendte flaskeautomater, der tager imod alle glasflasker og hele kasser.
