Det var en kold decembermorgen i et boligområde i Brøndby. Alt så normalt ud. Boligforeningens medarbejdere er mødt på arbejde og har sat sig for at spise morgenmad, som de plejer. Pludselig hører en af dem, at der bliver piftet, og en kollega kommer ind. "Hent brandslukkeren. Der er ild i højhuset," bliver der råbt. På det tidspunkt ved ingen, at en person er i livsfare.
Varmemestre opdagede brand i lejlighed og løb af sted med fire pulverslukkere - nu bliver de hædret
Tre ejendomsfunktionærer handlede hurtigt ved brand i Brøndby og modtager nu hæder fra politiet.