Anita og Erdogan sætter kebab på menuen

Østkebaben er åbnet ved Meny i det østlige Hillerød.

Østkebaben er åbnet ved Meny i det østlige Hillerød.

Foto: Anita Mert

Anita og Erdogan Mert har åbnet spisestedet Østkebaben på Fredskovhellet, lige ved Meny. Det er den tidligere pølsebod, som parret har bygget om. Parret overtog boden i juni.

- Den var desværre i så dårlig stand, at vi simpelthen ikke kunne lade den fortsætte. Det meste blev nødt til at blive revet ned, og vi har brugt de seneste fire måneder på at bygge det hele op fra bunden igen, fortæller Anita Mert, som fredag den 

18. oktober kunne de sende de første kebabber over disken.

I stedet for pølser og lidt asiatiske retter er der nemlig tyrkisk mad på menuen, som kyllingekebab og falafel. 

Anita og Erdogan står klar til at servere kebabber hver dag undtagen søndag.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...