Gymnasier mister millioner - til ingen nytte, mener rektorer

Rektorer forstår ikke, hvad
regeringen vil med store besparelser på deres gymnasier.

De tre rektorer fra Roskildes almene gymnasier er ikke vilde med, at de skal beskæres til fordel for udkantsgymnasier.

De tre rektorer fra Roskildes almene gymnasier er ikke vilde med, at de skal beskæres til fordel for udkantsgymnasier.

Foto: Thomas Olsen

Nej, nej og tre gange nej. Rektorerne for Roskildes almene gymnasier kan slet ikke se fornuften i regeringens gymnasieudspil, der vil skære voldsomt i tilskuddet til store gymnasier som Roskilde Katedralskole og Roskilde Gymnasium for at begunstige gymnasier i landdistrikterne.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...