Politiker har solgt sit hus - særlig årsag ligger bag

Folketingspolitikeren Mette Thiesen har solgt sit hus i Hillerød.

Mette Thiesen rykker fra Hillerød i håb om mere tid.

Mette Thiesen rykker fra Hillerød i håb om mere tid.

Foto: Kenn Thomsen

Efter fem år har den 42-årige politiker Mette Thiesen (DF) solgt sit hus i Hillerød for 3.775.000 kr. Det fremgår af Tinglysningen, skriver Ekstra bladet.

Tilbage i 2019 købte hun det 124 kvadrater hus for 2,7 millioner, hvilket resulterer i en pæn gevinst til Thiesen.

Til Ekstra Bladet fortæller politikeren, at hun har haft mange overvejelser i forhold til salget af det hus, som hun bor i med hendes to sønner.

- Jeg har brugt al min tid på arbejde og på at holde hus og have. Jeg vil gerne frigive noget tid til at være sammen med mine drenge på snart 15 og 12 år. Så vi skal bo i lejlighed fremover, så der bliver tid til weekendture og ferier, siger Mette Thiesen til Ekstra Bladet.

Mette Thiesen sad i byrådet i Hillerød fra 2013 til 2019, hvorefter hun kom i Folketinget for Nye Borgerlige. Fra november 2022 til februar 2023 var hun løsgænger, indtil hun blev medlem af Dansk Folkeparti, som hun i dag repræsenterer i Folketinget.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...