Derfor rykkede 12 mand og tre køretøjer ud fra brandstationen i Frederikssund og fra Jægerspris kom en sprøjte medseks mand. Desuden blev en stigevogn fra Roskilde sendt af sted."Der var tale om en øvelse," fortæller indsatsleder Flemming Jørgensen fra Frederikssund Brandvæsen. "Meldingen gik på, at der var sket en eksplosion i skolekøkkenet på Faleknborgskolen, og at flere var kommet til skade. Desuden fik vi melding om, at nogle børn var spærret inde i teatersalen, så vi skulle have røgdykkerne ind." Ungdomsskolen stillede med seks sminkede figuranter, og de spillede rigtig godt med, så brandfolkene kunne drage hjem igen en god portion erfaring rigere.