Mandag formiddag fik Midt- og Vestsjællands Politi besked om, at den 13-årige Maria Louise Kristensen fra Højby var på en adresse i Odense. Pigen havde været forsvundet fra sin bopæl på Troldager i Højby siden lørdag og blev søndag efterlyst af politiet.
Pigen, der lider af ADHD og får medicin, blev straks hentet af politiet og kørt til politigården i Odense, hvor hendes forældre vil hente hende. Politiet ved ikke, hvordan eller hvorfor hun er havnet i Odense, men politiets opfattelse er, at hun ikke har lidt nogen overlast. Det vil dog blive undersøgt nærmere.
