Gyldne Dage i Præstø har etableret sig som en kulturel begivenhed hvert år i september. Festivalen levendegør 1800-tallets Præstø. Det sker eksempelvis med musik, teater, torvehandel, hestevognskørsel og traditionelle håndværk, mad. Og så må man ikke glemme de mange lokale borgere, som klæder sig ud i datidens 1800-talsklæder. Her finder man alt lige fra adelsdamen i den store krinoline kjole til byens håndværkere og de allerfattigste.
Festivalen har arbejdet målrettet på at udvikle sin bæredygtighed igennem de tre år, den har eksisteret. Et særdeles stærkt engagement fra Præstøs og Vordingborg Kommunes foreninger og frivillige betyder, at festivalen i høj grad kan bæres af aktiviteter, som foreningerne udvikler og suverænt står for.
Derfor er der onsdag 17. januar stiftende generalforsamling til Foreningen for Gyldne Dage i Præstø. Det bliver Pakhus 8 på havnen i Præstø, der kommer til at danne rammen.
- Vi er nu klar til at stå på egne ben, siger tidligere frivillig projektleder Susanne Volqvartz.
Hun håber, at så mange som muligt vil bakke op om Foreningen for Gyldne Dage i Præstø ved at deltage i den stiftende generalforsamling.
- Festivalen skylder Præstø Handel & Erhverv en stor tak for at stille sig til rådighed som administrativt ledende i de tre opstartsår, lyder det fra Susanne Volqvartz, der glæder sig over, at de fortsat vil bidrage med deres store erfaring.
Generalforsamlingen begynder klokken 19.Tilmelding er ikke nødvendig.
