Da Jesper Hjulmand første gang trådte ind ad døren hos det nordvestsjællandske energiselskab NVE i Svinninge en novemberdag i 1999, havde selskabet cirka 120.000 elkunder og 300 ansatte. I dag hedder energiselskabet Andel, er Danmarks største med 1,5 millioner el-netkunder i Østdanmark og over 1,2 millioner el- og gas-kunder. En kæmpe vækst har affødt ambitioner om, at selskabet, der i dag ejes af 408.000 sjællandske andelshavere, skal opføre, finansiere og eje havvindmøller, solceller, power-to-x anlæg og en energiø i Nordsøen. Bare for at nævne nogle eksempler.
Andel kaster 90 milliarder efter grøn energi: Tror stadig på havvind og energiø, men...