Nordsjælland: Politiet advarer om et nyt kneb for at narre penge fra folk, som hæver penge i kontantautomaterne.
Flere borgere i Nordsjælland har gennem den seneste måned oplevet, at det ikke blev kom nogen pengesedler ud af automaten, når de hævede penge i en kontant- eller hæveautomat.
Efterforskning fra Nordsjællands Politi har nu vist, at der er blevet indsat en skinne over udbetalingssprækken, som fanger pengesedlerne, og kunden må gå uden kontanter. Når kunden så den efterfølgende hverdag retter henvendelse i sin bank, var pengene blevet trukket på kontoen.
Nordsjællands Politi vil gerne advare borgerne omkring dette problem.
Hvis der under hævning i automat ikke kommer nogen pengesedler ud af automaten, råder politiet til, at man straks kontakter politiet og forblive på stedet, indtil politiets ankomst.
Man skal helst ikke lade andre betjene automaten, inden politiet er tilstede, idet disse kan være gerningsmand til den såkaldte "cash-trapping", og derved fjerner skinne og kontanter, lyder det fra politiet.
