Unge skal gå hos private tandlæger: - Jo, det ville være billigere, hvis vi havde hele kapaciteten selv

Tandplejehuset i Hillerød på Carlsbergvej åbnede i 2021. I 2022 trådte nye regler i kraft, som gør, at også 18-21-årige unge får gratis tandpleje, og det har givet pladsproblemer. Nu sendes de unge til private tandlæger. Foto: Martin Warming

Tandplejehuset i Hillerød på Carlsbergvej åbnede i 2021. I 2022 trådte nye regler i kraft, som gør, at også 18-21-årige unge får gratis tandpleje, og det har givet pladsproblemer. Nu sendes de unge til private tandlæger. Foto: Martin Warming

18-21-årige fik i sommeren 2022 gratis tandpleje, efter at de tidligere selv havde skullet betale for det. Kommunerne kan tilbyde denne målgruppe at fortsætte i den kommunale tandpleje, og de unge kan også frit vælge at tage hen til en privat tandlæge og få regningen betalt af det offentlige.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...