18-21-årige fik i sommeren 2022 gratis tandpleje, efter at de tidligere selv havde skullet betale for det. Kommunerne kan tilbyde denne målgruppe at fortsætte i den kommunale tandpleje, og de unge kan også frit vælge at tage hen til en privat tandlæge og få regningen betalt af det offentlige.
Unge skal gå hos private tandlæger: - Jo, det ville være billigere, hvis vi havde hele kapaciteten selv