Jordnær arkæologi i Køge Nord skaber fællesskab blandt beboere

Beboere og arkæologer gravede fællesskabet frem

Beboere og arkæologer gravede fællesskabet frem

Som et væsentligt aspekt af den løbende byudvikling har arkæologer fra Køge Museum lavet udgravninger i Køge Nord gennem de sidste 20 år. De kulturhistoriske spor, der er blevet kortlagt og undersøgt, har givet mange informationer om stedets historie og udvikling fra Stenalderen og frem til i dag. Nu har Køge Nords beboere selv været inviteret med til at undersøge og skrive denne historie, fortæller Museum Sydøstdanmark i en pressemeddelelse.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...