Eksamens-musik i Herlufsholm Kirke

Herlufsholm // Det er ikke hver dag, at en by som Næstved kan glæde sig over et bysbarn, der dimitteres fra et musikkonservatorium med diplomeksamen. Men det sker alligevel i dette forår, når pianisten Teresemarie Lisiux skal til eksamen på konservatoriet i Odense.

Søndag 20. maj klokken 11.45 kan man opleve eksamensprogrammet ved et klavermatiné i Herlufsholm Kirke, og det består af værker af Beethoven, den tjekkiske komponist Leo Janásamt en hollandske komponist fra forrige århundrede, Hans van Sweeden.

Teresemarie Lisiux kommer fra en meget musikalsk familie, og udover sit virke som pianist er hun aktiv som både sanger og organist.

Som barn fik hun klaverundervisning hos pianisten og musikpædagogen Harriet Østergaard-Andersen, der stadig i en alder af snart 94 år underviser.

Senere begyndte hun på Musikvidenskabeligt Institut i København, men søgte så ind på konservatoriet i Odense, hvor hun har været elev hos Christina Bjørkøe.

I en længere periode har Teresemarie Lisiux studeret i Rom hos Mirta Herrera, men er nu tilbage med fokus på den endelige eksamen.

Der er gratis adgang til matineen.

Flere lokale nyheder

Loading...

Nyheder fra Sjælland

Loading...